BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, August 10, 2010

pengetahuan yg sia2... :(

kemarin aku teman my classmate kena transfer ke HSAH..
masa 2 kena admit wad..
tp keena duk kat a+e dlu..
aku tunggu je kat tepi die..
sedang elok pakai uniform leh la menempel kat situ...

then aku ternampak kakak feber yng dlu bertugas cleaner aras aku masa duk asrama kolej baru dlu duk ats katil ngan mask oxygen..

die OKU... mute and deaf
:(

masa 2 aku tgk doc cuba nak berkomunikasi ngan die..
aku tgk aje..
betapa jahilnya aku..
ape salahnya aku membantu..
:((

kesian doc ngan MA 2 cuba nk berkomunikasi..
tp fail..
lastly that MA bwak kertas g kat die...
ask her 2 write..
hhuhuhu..
kan die ngah skit..
nape laaa aku x tlg...
:(((

kemudian my classmate leh balik...
aku berenti dpan kakak 2...
ada la jarak 3m..
my classmate ckp ngan staffnurse klinikal..
aku cuba wat sign language "why"
tp aku rasa kakak 2 x perasan..
@
xsure sma ada aku wat sign 2 kat die...
sbb mllui pnglman n pengetahuan,
ape yg normal person wat ade gak yg ade maksud pda diorang,,
tp pada normal person its just 1 gerakan yg 'saja2 buat'...
salah aku gak xpernah nak borak2 ngan kakak 2...
mesti die sunyi masa keje...
waaa....


ALLAH dah bagi aku kelebihan 2..
agar aku dpt tolong manusia2 lainnya..
tp aku lalai...
malu..
takut..

ape nak malu kalo tau sign language pon...
bukan menda salah...

insyaalah kejadian ni mnyedarkan aku...
betapa setiap kelebihan patut dikongsi dgn manusia sejagat...
untuk kebaikan...










0 kumen: